Rozwój biznesu

Efekty działań dla pozycji

Żadna firma pozycjonerska nie powinna przenigdy obiecywać swoim klientom, że ci osiągną spodziewany rezultat w ciągu tygodnia czy miesiąca. Dzieje się tak dlatego, że internet nie jest statyczny. Gdybyśmy działali w nim sami, a inne firmy nawet stanęły, można byłoby rokować o pozycjach. Natomiast rywalizacja działa przez cały czas. Nierzadko równie mocno, a dosłownie i nie gorzej niż my.



Pierwsze efekty pozycjonowania
Pierwsze rezultaty, jakie daje pozycjonowanie, mogą się pojawić już w ciągu tygodnia czy dwóch. Na 100 procent nie będą to jakieś lawinowe skoki, ale da się zauważyć, że coś drgnęło. Że wejść na stronę jest więcej, sprzedaż jest wyższa, a ilość fraz w pierwszej setce czy dziesiątce nagle wzrosła. Jednakże bywa także tak, że konkurencja w tym samym czasie podejmuje działania zakrojone na szeroką skalę, a w konsekwencji trwa prawdziwa „bitwa” między stronami i efektów nie widać.

W niektórych przypadkach na pierwsze efekty SEO należy poczekać dosłownie dwa, trzy miesiące. Wzrosty są powolne, a czasem zdarzają się także spadki. To jest całkowicie naturalne.

Szybkie pozycjonowanie czy wolniejsze?
Na 100 procent nie ma sensu naciskać na firmę pozycjonerską, żeby zintensyfikowała linkowanie. Google jest mądre, ono widzi, czy wzrosty są proporcjonalne do wieku domeny, czy są naturalne i konsekwentne, czy też pozycjonowanie wykonywane jest na łubu dubu i wszelkimi dostępnymi środkami. Pośpiech nie jest tutaj wskazany. Jeżeli sklep SEO tworzy oczywiste działania w określonej jednostce czasu, o tyle pozycjonowanie w firmie teoretycznie mogłoby być zrealizowane z ogromnym rozmachem, niemniej jednak po co? Znacznie lepiej jest wdrażać stronę na spokojnie i z zastosowaniem wszelkich wskazań Google.

Wyszukiwarki doceniają strony, które:
- Są wypełnione wartościową i w głównej mierze unikalną treścią.
- Są systematycznie uaktualniane.
- Są zoptymalizowane pod względem robotów.
- Mają dużą ilość wartościowych linków przychodzących.

Oczywiście nie da nam sporo linkowanie do pustej strony. Im więcej będzie na niej treści, tym całkiem dobrze.

Zobacz także: seo sem marketing.