Dlaczego pozycjonowanie stron www powinno być na szczycie hierarchii wśród działań marketingowych każdej firmy? Ponieważ jest to najmniej nachalny sposób na dotarcie do użytkowników z ofertą. Potencjalny klient trafia na naszą stronę, gdy wyszukuje konkretnych informacji. Nie odczytuje tego jako działań marketingowych, nie ma również odczucia, że są w jakiś sposób nachalne, jak choć wyskakujące banery.
W jaki sposób prowadzić pozycjonowanie stron?
Możemy oczywiste działania stworzyć własną pracą, jak: prowadzenie bloga eksperckiego, udzielanie wywiadów na inne strony w zamian za link prowadzący do firmowej witryny. Natomiast powinno się rozpocząć od starannego tworzenia treści, w których będą przewijać się słowa kluczowe, czyli słowa kluczowe wyszukiwane przez internautów w Google. Im dokładniej określimy słowa kluczowe, najlepiej 2 albo 3-członowe, tym mamy mniejszą konkurencję. Zainteresowanie konkretnymi frazami możemy sprawdzić w planerze Google Adwords.
Dlaczego warto prowadzić pozycjonowanie lokalne?
Nawet w sytuacji działalności prowadzonych globalnie, dzięki dostępowi do internetu i usługach online, warto prowadzić pozycjonowanie lokalne, ponieważ klienci w wielu przypadkach szukają usług, wpisując nazwę konkretnego miasta. Jeżeli już przykładowo siedziba naszej firmy znajduje się w Łodzi i tam jest zarejestrowana, warto wpisywać słowa kluczowe, takie jak: pozycjonowanie stron Łódź.
O Czym jeszcze pamiętać?
Na pozycjonowanie pozycjonowanie stron internetowych mają wpływ także niezbite aspekty samej witryny: to jak bardzo szybko się ładuje, czy nie kopiujemy na niej treści dostępnych w internecie (Google obniża pozycję za tzw. duplicat content). Powinno się też zadbać o cachowanie, w tym celu można zainstalować specjalną wtyczkę. Istotne jest też, by nasza witryna była czytelna na urządzeniach mobilnych, a nie wyłącznie deskopowych.
Warto zobaczyć: projektowanie stron internetowych łódź.