Charakteryzuje się takie rodzaje jak kalendarz ścienny plakatowy czy trójdzielny. W kalendarzach trójdzielnych górna część, tak zwana główka jest przeznaczona na treści reklamowe, a więc umieszcza się tam logo oraz przykładowo zdjęcia nawiązujące do działalności naszej firmy. Pod nadrukiem znajduje się kalendarium podzielone na trzy miesiące: poprzedni, aktualny a także następny. Jest to rozwiązanie bardzo praktyczne, ponieważ kartki z miesiącami zawierają bardzo dużo miejsca na sporządzanie notatek lub uwag. Trzeba pamiętać, że kalendarze firmowe powinny być przede wszystkim jak najbardziej użyteczne, wówczas promocyjny cel ma szansę być najpełniej zrealizowany. Dlatego producent kalendarzy powinien posiadać edukację i doświadczenie w zakresie wykonywania kalendarzy reklamowych dla firm. Popularne są także kalendarze biurkowe, które mogą być w postaci stojącej lub leżącej a także kalendarze książkowe. W tym ostatnim typie można wymienić kalendarze kieszonkowe oraz indywidualne. Indywidualne najczęściej występują w formacie A4 lub A5, wtedy stanowią praktyczny podręczny gadżet, który można zabrać ze sobą na każdym kroku. Kolejnym istotnym aspektem, na który musimy zwrócić wyjątkową uwagę, jest wykończenie kalendarzy. Zastosowane materiały powinny być wysokiej jakości. Osoba obdarowana powinna posiadać poczucie, że otrzymuje niepowtarzalny upominek, który został przygotowany z dbałością o najmniejszy element. Takie pozytywne odczucia przekładają się na relację biznesową.
Warto zobaczyć: producent kalendarzy